piątek, 25 stycznia 2013


Ten kwiatek to pierwszy jaki udało mi się zrobić z filcu. No dobra były wcześniejsze próby, ale ten był pierwszy udany :) tak bardzo spodobał się mi i moim koleżankom, że zaczęłam produkcję masową :)
Poniżej znajdziecie instrukcję krok po kroku jak go zrobić. Jeśli nie lubicie/ nie macie czasu na takie rzeczy, możecie zamówic u mnie gumki-kwiatki, zapraszam na mój fanpage na facebooku. No ale do dzieła:

Moje wskazówki:
Jeśli robicie kwiatek na gumce, wybierzcie taką, która ma metalowy łącznik (do niego będzie można przykleić kwiatek) (ja stosuję gumki z H&M ponieważ są mocne i mają wiele kolorów). Ładnie wyglądają gumki w kolorze filcu, bądź w kolorze guzika/ koralika przy kwiatku.

Będzie Wam potrzebne:
- filc dekoracyjny (jeden arkusz A4 lub mniej) - dostępny w sklepach z filcem lub w empikach
- gumka do włosów z metalowym łącznikiem
- guzik/ koralik
- pistolet z klejem na ciepło
- papier
ołówek
- nożyczki
- szpilka

Najpierw na kartce papieru (może być też grubszy brystol, jeśli chcecie szablon wykorzystać wielokrotnie) rysujemy kółko o średnicy ok. 4,5 cm. Ja do jego narysowania użyłam kieliszka do wódki :) Wycinamy kółko.
Następnie za pomocą szpilki przytwierdzamy kółko do filcu i wycinamy zgodnie z kształtem, powtarzamy tę czynność 7 razy.
Wycinamy także małe kółko z filcu, takie którego średnica jest nieco większa niż długość metalowego łączenia naszej gumki. Będzie ono ukrywało nieestetyczne łączenie.
 
Mamy więc 7 kółek z filcu, jedno małe, a do tego koralik i gumkę. Przygotowujemy sobie podstawę i płatki kwiatka: 6 kółek składamy na pół i jeszcze raz na pół, tak jak na zdjęciu.

Następnie wszystkie sześć płatków przytrzymujemy ciężkim naczyniem, tak by były cały czas złożone.
7 kółko smarujemy obficie klejem.
Przyklejamy złożone płatki obok siebie dookoła kółka.
Następnie na środek (między płatki) nakładamy odrobinę kleju i umieszczamy tam koralik.
Mamy gotowy kwiatek. Odwracamy go do góry nogami. Jego spód (na środku) smarujemy klejem i przykładamy gumkę metalowym łączeniem.
Klej kładziemy na metalu, nad i nim i pod nim, a następnie przyklejamy małe filcowe kółeczko.
To wszystko. Mam nadzieję, że Wam się udało. Już niebawem kolejne filcowe kwiatki - krok po kroku.



9 komentarze :

  1. Super! :) Może i ja się skuszę na zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, dobry sposób na wykorzystanie starych koralików czy guzików!

      Usuń
  2. Super! Muszę sama spróbować zrobić takiego pięknego kwiatka. Może na torebkach z filcu będą się ładnie prezentować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a jakim klejem najlepiej to sklejać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takim do pistoletu, to jest klej sprzedawany w takich paskach, rozpuszcza się pod wpływem ciepła.

      Usuń
  4. Naprawdę piękna, tak jakby w Japońskim stylu. Uwielbiam takie, kolor też niczego sobie. Jednak ja preferuję jedwab.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy