wtorek, 12 kwietnia 2016


Pod koniec czerwca do naszej rodziny dołączy nowy człowiek. Od jakiegoś czasu przygotowuję wyprawkę. Mam już jakieś doświadczenie i wiem czego potrzebuję przy niemowlaku. Postanowiłam więc, że większość tych rzeczy zrobię sama :) Widzieliście już organizer na pieluchy tutaj. A dziś chciałabym pokazać Wam projekt, który miał być pierwszy - poduszka 3 w 1. Coś dla przyszłych mam a następnie dla ich pociech :)
Dlaczego 3 w 1?
1. Wygodna poduszka do spania i leżenia w ciąży.
2. Poduszka do karmienia
3. Kokon dla noworodka - pozwalający zabezpieczyć maluszka np. na kanapie czy podczas spania z rodzicami. Ograniczający mu przestrzeń w dużym łóżku.
Właściwie to jest i 4 punkt:
4. Wałek pomagający w utrzymaniu równowagi dla siadającego dziecka. A powiem Wam szczerze, że mój prawie 4 latek ostatnio przechwycił poduszkę :D

Widzicie więc, że jest to przydatny gadżet. Każdą z tych rzeczy możecie kupić oddzielnie albo zrobić sobie jedną, która zajmuje znacznie mniej miejsca niż wszystkie razem. To jest dla mnie bardzo ważne ponieważ rodzina 2+2+pies na 48 metrach to wyzwanie!

Czego będziecie potrzebowali:
- papierowy szablon (u mnie z papieru do pakowania paczek)
- kilka metrów materiału (najlepiej kilka rodzajów może też być pachwork z resztek po Waszych uszytkach)
- suwak (ok. 60-70 cm)
- wstążka/sznurek (u mnie rypsowa 2 metry)
- maszyna do szycia, szpilki, nożyczki itp.
- wypełnienie do poduszek silikonowe

Zaczynamy od przygotowania szablonu. Z papieru wycinamy kształt rogala. Moja ma ok.150 cm długości a jej szerokość dokładnie w połowie to 30 cm. Niestety nie umiem jeszcze robić szablonów w pdf ale mam nadzieję, że kształt nie jest zbyt trudny i jakoś dacie radę.

Przypinamy szpilkami do materiału nr1 - będzie on niewidoczny więc może być jakiś, który Wam się nie podoba ;) Wycinamy zachowując 0,5 cm.



Wycięty materiał przykładamy prawą stroną do prawej strony 2 kawałka materiału, spinamy i wycinamy. Zszywamy razem prawymi stronami do środka zostawiając ok. 10-15 cm na wywinięcie i wypełnienie.
Czyli mamy już materiał na poduszkę. Teraz pora na poszewkę. Powtarzamy całość tym razem wycinając odrobinę większy kształt.
Ja mam ostatnio głowę gdzie indziej i zrobiłam głupi błąd przy wycinaniu materiału dlatego moja poduszka jest szachownicą ;)



 Jeśli zrobicie to co ja lub macie mniejsze kawałki materiału teraz musicie zszyć je ze sobą. 
Wracamy do naszej poduszki podstawowej. Tą wywijamy na prawą stronę i upychamy w niej wypełnienie (jak najwięcej) pamiętamy by trzymała ładny kształt. Następnie ręcznie zaszywamy otwór.
 Tak wygląda gotowa :) Jeśli chcecie możecie na tym etapie zakończyć pracę.


Teraz pora zająć się poszewką. Na zewnętrznej krawędzi mocujemy suwak. Prawą stroną do prawej strony materiału. Szyjemy po lewej stronie ze stopką do suwaków, dzięki temu nasz szew będzie blisko ząbków suwaka.

To samo robimy z drugą stroną poszewki. W ten sposób mamy dwie warstwy złączone tylko suwakiem.
 Teraz łączymy je szpilkami tak jak są prawą do prawej. Na obu końcach przypinamy wstążkę (Pamiętajcie aby wystawała Wam kilka cm, większość ma być "w środku" poszewki). Przy zszywaniu całości pamiętajcie, żeby zostawić suwak otwarty - będziecie mogły wywinąć poszewkę na prawą stronę.

Teraz całość wywijamy na prawą stronę i gotowe :)
Powiem Wam, że moja maszyna podczas szycia bardzo dała mi się we znaki dlatego projekt zajął mi więcej niż się spodziewałam ale jestem bardzo zadowolona. Tak rzadko szyję coś dla siebie :)
A tu efekt:


:)






Po związaniu poduszka staje się takim niby-kokonem :) Na razie dla misia...








15 komentarze :

  1. Ale świetne. Czekam na wnuczątko, spytam córki czy chce takie 3w1. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Poduszko wałek nada się pod głowę do oglądania telewizji i w okresie zimowym pod drzwi balkonowe, żeby chronić od chłodu ;-) Świetny pomysł, a zastosowania można wymieniać w nieskończoność :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda mój prawie 4-latek uwielbia się na nim wylegiwac 😊

      Usuń
  3. Ile g/dag wypełnienia wychodzi na jedną taką poduchę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zbieram się by uszyć sobie taką poduszkę 😊
    Tylko nigdzie nie jest napisane ile potrzeba tego wkładu do wypelnienia..🤔

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie też nie wiem ile tego wypełnienia kupić

    OdpowiedzUsuń
  6. Poduszka wygląda naprawdę imponująco! Może w chwili przypływu weny oraz chęci i sił też taką wykonam :) Fajnie jest mieć rękę do takich rzeczy, bo wtedy można trochę zaoszczędzić na kupowaniu wszystkich rzeczy i jest możliwość ucięcia znacznie kosztów wyprawkowych :) Poza tym szukam sposobów na to, aby nadać nowe życie ubraniom ciążowym, a dokładnie myślę, co zrobić, aby sukienka ciążowa, którą otrzymałam była dostosowana do mojego stylu :) Może znajdę na Twoim blogu inspirację? ;) Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna poduszka ale trzeba mieć czas i możliwości aby samemu ją wykonać. Ja sobie kupiłam poduszkę antyalergiczną https://senpo.pl/poduszki/poduszki-syntetyczne i w końcu teraz wiem co to oznacza komfortowy sen.

    OdpowiedzUsuń
  9. Samo szycie poduszki na pewno jest fajnym przeżyciem jednak ja nie bardzo mam do tego talent. Jednak gdy już mam u siebie poduszki to wtedy staram się je wykorzystać na każdy możliwy sposób. Ostatnio założyłam fajne poszewki http://www.mobilebeauty.pl/poszewki-na-poduszki-poduszki-dekoracyjne-pledy-tekstylia-ktore-odmienia-twoje-wnetrza/ i jestem zdania, że w tak prosty sposób można faktycznie zmienić wygląd swoich wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Spoko pomysł. Można go w sumie troszeczkę zmodyfikować i uszyć kokon niemowlęcy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kokon niemowlęcy wygląda jak kupiony. Ja niestety nie mam talentu i tego typu produkty dla dzieci kupuję w specjalnych sklepach np. https://qbanamama.pl/kokony-niemowlece.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ta poduszka. Może dzięki instrukcji uszycia jej sama spróbuje ją wykonać

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy