piątek, 18 stycznia 2013

Tym razem litera już w 3D, zajmie nieco więcej czasu niż "P", ale warto :)
"F", którą zrobiłam ze starego T-shirtu w zaawansowanej ciąży z myślą o moim synku Felku i udekorowaniu jego pokoju, nie będzie trudna dla cierpliwych :)
Moje wskazówki:  
Ja wykorzystałam stary T-shirt, ale równie dobrze mogą to być paski materiału wzorzystego (np. serwetek) lub jeansu. Litera "F" była pracochłonna ze względu na swój kształt i zaciosy wiele liter jest prostszych i ich wykonanie zajmie mniej czasu. 
Nie trzeba robić zawieszki z tyłu literki, tę role z powodzeniem pełnią paski materiału.

Do wykonania podobnej będą Wam potrzebne:
- Wydrukowana litera, którą chcecie zrobić 
(Ja znalazłam moją tu)
- karton
- szeroka taśma klejąca (np. szara do pakowania paczek lub inna mocna)
- klej (ja używałam mojego ulubionego pistoletu z klejem na ciepło)
- stary t-shirt (lub inny materiał)
- nożyczki, nożyk
- długopis/ołówek

Drukujemy ściągnięty szablon wybranej litery lub w Wordzie powiększamy daną literę do pożądanej wielkości (u mnie było to A4, czyli największa jaką mogłam wydrukować :)
Wycinamy literę, a następnie za pomocą taśmy przyklejamy delikatnie do kartonu i nożykiem lub nożyczkami wycinamy. Robimy to dwa razy by mieć dwie strony litery. 

Następnie wybieramy jaką "głębokość" ma mieć litera. To znaczy np. 3cm. Bierzemy jedną stronę litery i do jej dolnej i górnej płaszczyzny przyklejamy (za pomocą taśmy) pasek kartonu o szerokości 3 cm (jak na zdjęciu poniżej). Z drugiej strony pasków przyklejamy drugą stronę litery.
Następnie powtarzamy tak z każdą płaszczyzną pionową i poziomą litery, wypełniając przestrzeń między nimi paskami kartonu o szerokości 3cm. Zajmie to trochę czasu i duuużo taśmy :) Na początku trzeba przyklejać taśmę wewnątrz i na zewnątrz litery (by wszystko lepiej się trzymało).
Efekt powinien być podobny (oczywiście pewnie nie macie taśmy Metody :) Mamy gotową literkę, a właściwie jej szkielet. Teraz czas na ubranko :) Ja wykorzystałam w tym celu stary T-shirt pocięty poziomo na paski. Na wszystkie krawędzie, które wystają (i nie da się, okręcić ich paskami) naklejamy większe kawałki materiału (zaznaczone na zdjęciu poniżej).

Zaczynając od dołu przyklejamy jeden koniec paska klejem i zaczynamy okręcać go dookoła literki, kolejna kropla kleju na koniec paska. W miejscach, w których nie da się okręcić, przyklejamy krótsze paseczki materiału, których brzegi przykryje dalsza cześć paska.
Tak oklejamy całą literę, pamiętając by wszystkie łączenia, klejenia były z jednej strony (z lewej strony litery, nie widocznej przy powieszeniu na ścianie).
U nas litera początkowo zawisła przy pierwszych ubrankach kupionych dla naszego Felka, ale ostatnio stwierdziłam, że jest za mało wyeksponowana, więc zajęła zaszczytne miejsce nad łóżkiem małego wśród rodzinnej galerii (a właściwie jej zalążka).

11 komentarze :

  1. Super:) może ja coś takiego stworzę:) tylko jaką literkę wybrać??? ale to chyba najmniejszy problem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję "I" dla siebie, a może jako prezent dla męża? :)

      Usuń
  2. Świetne są te twoje literki. A najfajniejsze, że tak prosto tłumaczysz, po kolei jak je wykonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)i ciesze się, że te moje wywody są zrozumiałe.

      Usuń
  3. Super literka i fajna aranżacja z wieszaczkami - dokładnie coś takiego chciałam zrobić mojemu Tymciowi, ale się okazało że gips-karton i mąż się nie zgodził tam wieszać nic cięższego od obrazka :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)U to współczuję ze ścianami, ale na pewno wymyślisz na to jakieś rozwiązanie! A ten wieszak wyciągnęłam ze starej mazurskiej stodoły na działce i proszę jak się sprawdził!

      Usuń
    2. Najlepsze są takie odzyskowe gadżety :) Ja np. uwielbiam swoje krzesełko w pracowni wyszabrowane od mamy model późny Gierek - przemalowane na biało-szaro jest cudne ;)

      Usuń
    3. Super, też mam tego typu krzesło w piwnicy, czeka na renowację może na wiosnę... Ale moje gadżety pochodzą najczęściej...ze śmietnika :) Ludzie wyrzucają takie skarby!

      Usuń
  4. Myślisz ze oklejenie gazetą i klejem do tapet wyglądało by równie dobrze ? :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy