niedziela, 17 września 2017


Dziś kolejny post z cyklu Pokój dla braci DIY. W ramach tego cyklu pokażę Wam kilka pomysłów na projekty, które pomogą Wam uspójnić przestrzeń rodzeństwa. Jak poprzednio zauważyliście przy okazji szafeczki - motywy przewodnie pokoju to biel (oczywiście, podstawa - ściany, lampa, meble, zasłony). Musi tak być z uwagi na małą przestrzeń oraz wszędobylskie zabawki - te ferie barw wprowadzają poczucie chaosu do wnętrza. Biel uspokaja wszystko. Do niej szarość także uniwersalna (narzuta, pudła filcowe) a do tego akcenty kolorystyczne: mięta i czerń z pokoju starszego oraz musztarda. Ten odcień żółci, towarzyszy mi właściwie od wyprawki, którą szykowałam dla młodszego. Wszystko było utrzymane w szaro-żółtych odcieniach. Tak też pozostało. Bardzo lubię ten kolor zwłaszcza w połączeniu z miętą i szarością. Podkręca całość, ociepla, dodaje taką kroplę koloru do całości.
Dziś właśnie pierwsza rzecz cała w musztardzie. Poduszka! Szyłam ich już wiele i bardzo je lubię. Za równo ja jak i moje chłopaki. Przyszła więc pora by młodszy też miał jakąś swoją.
Prawda też, jest taka, że dość łatwo się je szyje więc to fajny i przyjemny projekt jeśli nie masz czasu!
Tym razem padło na kształt gwiazdki - bardzo modny od wielu sezonów i urokliwy. Zobaczcie:


Będziecie potrzebowali:
- materiał: bawełna
- wzór gwiazdy
I tu podpowiedź: nie miałam możliwości wydrukowania więc dosłownie przerysowałam z ekranu powiększony kształt gwiazdy, znaleziony w grafice Google. Polecam!
- wypełnienie do poduszek
- metka mama szyła - żeby było wiadomo co i jak :) - oczywiście z mojego sklepu rencami.pl
- maszyna do szycia
- nici, nożyczki, szpilki, igła


Tak jak napisałam powyżej zaczynamy od szablonu. Czyli papierowej gwiazdy, moja miała wysokość ok. 56 cm. Przerysowujemy jej kształt na materiał złożony - tak aby wycinając powstały nam dwie gwiazdy (lewa strona) lub mocujemy do niego za pomocą szpilek. Wycinamy zachowując ok.1,5-2  cm zapasu na szwy z każdej strony.

Tak powstałe gwiazdy odwrócone do siebie prawymi stronami, szczepione szpilkami przeszywamy dookoła. Pamiętając o zostawieniu miejsca na wywinięcie ( otwór ok.10 cm).

Jeśli macie metkę, teraz układacie ją rantem do zewnątrz (między dwie warstwy materiału) i zszywacie. Jak poniżej, aby grafika znalazła się wewnątrz gwiazdy.
Po przeszyciu rogi gwiazdy (pozostały za szwami materiał), wycinamy w ząbki. Aby całość dobrze się układała.
Teraz wywijamy całość na prawą stronę. Pomocne przy tym etapie mogą się okazać pałeczki lub ołówek - do wypchnięcia małych rogów.

Teraz czas na mankiet. Przeszywamy cały obrys gwiazdy na prawej stronie w odległości ok. 1-1,5 cm od krawędzi.
Pamiętajcie aby tu także zostawić otwór na wypełnienie. Tym otworem pakujemy do środka gwiazdy jak najwięcej.






Na koniec zszywamy otwór. Najlepiej dwa razy - tam gdzie mankiet i tam gdzie krawędź.

I tyle. Co powiecie na efekt?









18 komentarze :

  1. Rzeczywiście fajnie wyszła, a nawet nie wygląda aż tak skomplikowanie cała przy niej praca.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie wygląda jakby nie było z tym dużo pracy, a efekt jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Może warto spróbować? Nigdy wcześniej takich rzeczy nie robiłam, a wygląda to bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak można coś samemu takiego zrobić to czemu nie! Je jednak nie mam do takich rzeczy smykałki

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie dodatki budują klimat całego pomieszczenia, ale w przypadku sypialni, a zwłaszcza dziecięcej większy nacisk kładę na jakość materaca. Żeby uniknąć wad postawy i zapewnić zdrowy sen swojej córce wybrałam dla niej materac z https://senpo.pl/producer/hilding/
    Sama od lat śpię na materacu z tej firmy i jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie trzeba jak widać wiele. Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Odkąd zaczęłam pracować w domu i mam więcej czasu, wróciłam do dawnych pasji i też zaczęłam szyć :) Wykonałam coś podobnego do pokoju córki. Dzięki takim dodatkom można bardzo fajnie urządzić każde pomieszczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis! Musze uszyć taka gwiazdkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyszła ta gwiazda! Super wpis

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry pomysł na na stylowe dekoracje homemade - samodzielnie wykonany produkt będzie na pewno wysokiej jakości i posłuży wiele lat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię odwiedzać ten blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy