czwartek, 28 września 2017


A dziś coś na jesienne chłody dla maluchów. Oj dawno nie szyłam... ale musiałam! Okazało się, że mój najmłodszy nie ma szalika/komina/chusty - nic! No więc zadziałałam i dziś pokażę Wam krok po kroku jak to robić.
Będziecie potrzebować:
- dwa kawałki materiału (najlepiej dresówka) każdy ok. 30 x 30 cm
- ok. 65 cm taśmy z pomponami
- metki z mojego sklepu :D
MAMA SZYŁA
GWIAZDKA
- zatrzask (u mnie przyszywany)
- nożyczki, szpilki, maszyna do szycia, igła, nitka


Zaczynamy o materiału. Wycinamy dwa kwadraty 30x30 cm. Składamy prawymi stronami do siebie. Ja złożyłam do góry nogami, aby po wywinięciu chusta dobrze wyglądała :)
 Dwa przeciwne rogi zaokrąglamy nożyczkami.

Teraz do jednego z kawałków materiału musimy doszyć taśmę z pomponami. A dokładnie do 2 boków razem z naszym zaokrąglonym rogiem. Z obu stron zostawiamy ok. 4 cm odstępu - będzie to miejsce na zatrzask. Najpierw fastrygujemy ręcznie aby przy późniejszym zszywaniu, taśma nam się nie przesunęła.
Teraz czas na dekoracje: u mnie to metka z gwiazdką/sercem i filcowa MAMA Szyła. Przycięłam metkę z ekoskóry i zgięłam na pół. Następnie położyłam na żółtym materiale (prawa strona) (tym z przyfastrygowaną taśmą) - obrazkiem do środka, obok metka filcowa w ten sam sposób - pamiętajcie aby metki były po stronie bez pomponów. Na to materiał szary prawą stroną do środka. Całość mocujemy szpilkami.

 I przyszywamy najlepiej stopką do suwaków. No i pamiętamy o zostawieniu otworu na wywinięcie.
 Tak wygląda to po odwróceniu na prawą stronę.
 Następnie zawijamy wystający materiał z otworu i przeszywamy całą chustę na prawej stronie.  Teraz dodajemy tylko zatrzaski - u mnie takie większe przyszywane i gotowe.
 A tu efekty:




 Mój Maluch w nowej chuście.
 A tu na szaro:

Kolejny
To jest najnowszy wpis
Poprzedni
Starszy post

2 komentarze :

  1. Super : ) Szkoda że moja maszyna odmawia posłuszeństwa przy dresówkach i dzianinach

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy