poniedziałek, 28 października 2013


Motyw kotwicy zawsze bardzo mi się podobał. Wiąże się z wodą, pływaniem, żeglowaniem czyli wszystkim co lubię :) I właśnie nad wodą (Mazury) wpadłam na pomysł uszycia kotwicy :) Na początku chciałam uszyć ją ręcznie, ale poddałam się z braku czasu i siły. Postanowiłam, że nauczę się szyć na maszynie i uszyję tę kotwicę :D Tak się stało co prawda kilka miesięcy później, ale i tak jestem z siebie dumna :)
Poniżej możecie zobaczyć krok po kroku jak ją tworzyłam. Za pewne bardziej doświadczone w szyciu osoby zrobiłyby to lepiej, a ja zrobiłam po swojemu :) Oczywiście czekam na Wasze uwagi i komentarze, które zawsze sprawiają mi dużo radości :)

Co będzie Wam potrzebne:
- maszyna do szycia :)
- materiał
- wybrany motyw narysowany/wydrukowany i wycięty 
- nitka, igła, szpilki
- wypełnienie do poduszek

Drukujemy lub rysujemy wybrany motyw. Ja najczęściej robię to po prostu przez wyszukiwarkę grafiki google. Wybrany obrazek zapisuję na komputerze i drukuję, a następnie wycinam.


Tak przygotowany szablon przypinamy szpilkami do materiału i wycinamy zachowując ok. 1cm odległość od papieru.


To samo robimy z 2 kawałkiem materiału (może to być inny materiał). Następnie odwracamy wycięty materiał lewą stroną do siebie i zszywamy dookoła zostawiając kilka cm nie zszytych w jednym miejscu.


 Następnie wzdłuż całego kształtu wycinamy zygzak, tak aby bo odwróceniu na prawą stronę materiał dobrze się układał. 


Odwracamy całość na prawą stronę i po trochu zaczynamy wypełniać kotwicę wypełnieniem :)
Oczywiście po to potrzebna była dziurka, którą po skończeniu upychania możemy zaszyć ręcznie.
Gotowe! Proste prawda? A pomyślcie ile roboty byłoby z szyciem całości ręcznie? Dzięki Bogu za maszyny do szycia! 

Oczywiście kotwica stała się ozdobą pokoju Bobasa!


Niebawem pokażę inną dekorację, którą uszyłam w dokładnie ten sam sposób.




6 komentarze :

  1. Cześć!
    Świetny pomysł z tą kotwicą :) super efekt końcowy. Też czasami tworzę różne ozdoby ;p
    Przyznam, że jesteś bardzo kreatywną osobą :)
    Chętnie się zainspiruję Twoim blogiem, bo jest świetny! Pozdrawiam
    Ana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      bardzo dziękuję za tak mile słowa :) Inspiruj się, inspiruj i pokazuj co sama tworzysz to daje dużą satysfakcję :) Pozdrawiam,
      Ewa

      Usuń
  2. oooo super!! Brakuje mi jeszcze kotwicy w pokoiku synka. A jak na pokój w stylu marine kotwica musi być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kotwica w takim pokoju to must have :) A swoją drogą też kiedyś myślałam o pokoju w tym stylu dla małego. Może jak podrośnie zrobię małą rewolucję :D

      Usuń
  3. Świetnie! zostaje na dłużej i zapraszam do siebie na bloga :-) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i już lecę do Ciebie pooglądać :)

      Usuń

Obserwatorzy