środa, 31 maja 2017


Kupujecie czasem ubrania tylko dla materiału?
Oczywiście mówię o zakupach w tanich ciuchach ;) Ja tak i uwielbiam to. Czasem za 2 zł można mieć piękny materiał ze starej dziurawej koszuli. Ten post to dowód na to, że warto robić takie zakupy :)
Piękna błękitna koszula męska Massimo Dutti w delikatne białe kropeczki. Lekki materiał idealny na lato. Niestety podarta na przodzie przy guzikach. No ale wzięłam bo ten materiał :)
Odczekała 2 lata w szufladzie pod łóżkiem i teraz nastał jej czas. Powstały z niej dwie pary spodenek dla moich chłopaków. Są świetne:

1.  Bloomersy dla roczniaka.
Dla małego moje ulubione bloomersy-pantalony, bardzo ostatnio modne. Pamiętacie, rok temu szyłam takie dla noworodka? Pełny tutorial znajdziecie TUTAJ.
Te powstały z tego samego wykroju (tylko większego rozmiaru). Wykrój do druku znajdziecie TUTAJ.
 Na przód wykorzystałam rękawy (nogawki z przodu są zszyte). Tak te guziki to od mankietów ;)

Tył spodenek powstał z tylnej części koszuli - dokładnie z części karku. Poniżej widać miejsce gdzie zaczynało się wzmocnienie karku w koszuli.


2. Szorty dla 5 latka
Na szorty dla starszaka wykorzystałam przód i tył koszuli - fragmenty z dołu. Więc dół spodenek ma też detale z dołu koszuli ;)
Najlepsze w spodenkach są detale: zaszewki, naszywki, guziki.
Widzicie więc, że nie trzeba kupować drogich materiałów (choć te też uwielbiam i mam w nadmiarze) aby uszyć coś fajnego. Te spodenki powstały z jednej koszuli za 2 zł.

 Bez zawiniętych nogawek.

 I podwinięte.

A tu obie pary spodenek. Jestem z nich bardzo dumna. No moje chłopaki mają znowu takie same ubrania :)

A kto widzi małą syrkę na zdjęciu?

5 komentarze :

Obserwatorzy