środa, 28 stycznia 2015


Nie wiem jak Wy, ale ja jestem fanką Pinterest.com. Od kilku dobrych lat wyszukuję i zbieram tam inspiracje na wszystkie możliwe tematy dotyczące wnętrza, wyglądu, jedzenia, zabaw, pięknych rzeczy itp. ( TU macie wszystkie moje tablice - zapraszam do śledzenia). Jednym z moich ulubionych tematów są pokoje dziecięce w stylu skandynawskim - wiecie te biało-czarne, proste z nutką koloru (lub nie), a motywem, który króluje w tych pokojach jest chmurka i krople! I mnie nie ominęła na nie moda - TU znajdziecie moje wykonania poduszki chmurki i poduszki kropli.
Pamiętacie?
Lecz ostatnio zwróciłam uwagę na powtarzający się motyw plakatu z chmurką i kroplami. Jest śliczny - prosty i graficzny - taki jaki lubię. Znacie?

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com
No i oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie stwierdziła: "Ej, to taki prosty motyw - sama zrobię podobny". No i tak też się stało, przedstawiam Wam tutorial - jak zrobić plakat z chmurką i personalizacją - oczywiście mój plakat nie jest taki sam - jedynie inspirowałam się pierwowzorem.
A jeśli chcecie taki kupić, zapraszam TUTAJ.

Będziecie potrzebowali:

- brystol - u mnie szary (wielkość zależy od wielkości ramy i Passepartout)
- ramę z Passepartout (lub bez)
- szablon chmurki - najlepiej ściągnąć z netu wpisując w wyszukiwarkę grafiki lub samemu wyciąć
- szablon łezki - jak wyżej
- papier do drukarki etykiety samoprzylepne - ja mam A4 (przydaje się w bardzo wielu projektach)
- nożyczki

Zaczynamy od wzoru chmurki. I teraz zależnie od tego czy macie drukarkę możecie wydrukować na papierze samoprzylepnym kształt chmurki wpisując w niego imię i datę urodzin dziecka.



Podobnie z kroplami. - następnie drukujecie (u mnie na pół kartki zdecydowanie wystarczyło).
Jeśli nie macie drukarki lub papieru samoprzylepnego - pamiętajcie, że możecie napisać ręcznie datę i imię dziecka, oraz wyciąć kształt chmurki i kropli na zwykłej kartce, a następnie za pomocą kleju przykleić na brystol.
Ja wydrukowane wzory nakleiłam ponownie na arkusz samoprzylepny, aby przypadkiem moje grafiki nie prześwitywały.



Następnie wycinamy wszystkie kształty i układamy sobie na bristolu. Jeśli się podoba możemy naklejać (uwaga ten papier jest wredny i się trzeba trochę namęczyć z odklejaniem).

Jeśli grafika jest gotowa - czas umieścić na niej Passepartout. Pamiętajcie o mocowaniu z tyłu, aby obrazek się nie przemieszczał.

I koniec. Prawda, że łatwe? To może być super ozdoba do pokoju Waszego maluszka, ale też prezent na chrzciny lub pierwsze urodziny. Fajna pamiątka i tatuś nie zapomni nigdy daty urodzin pociechy :D






16 komentarze :

  1. Ja na Pinterescie przepadam na kilka godzin :)
    Plakat bardzo fajny, ostatnio polubiłam dekorowanie mieszkania plakatami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, to tak jak ja :)
      I też się to tyczy plakatów - na razie własnoręcznie zrobionych, ale kilka czeka jeszcze w rulonach - tylko ścian brakuje :P

      Usuń
  2. ja się do tej pory zastanawiałam co to jest to Passecośtam oraz jak i z czym się to je...
    bardzo przydatny ten tutorial :) i pięknie wygląda! ♡

    serdeczności! :*
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na myśli Passepartout? No moim zdaniem wszystkie obrazy, grafiki i zdjęcia lepiej w nim wyglądają. Wielkie dzięki za miłe słowo :*

      Usuń
  3. Dzięki za pomysł. Fajnie Ci wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł dziś Panna Matka zrealizuje!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł i wykonanie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie motyw chmurki jest fantastyczny :) I u nas zagości... (KIEDYŚ)
    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go uwielbiam, zawłaszcza w pokoju malucha :)

      Usuń
  7. bardzo fajny pomysl... ja juz nie mam gdzie położyć niestety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, dzięki, też już mam ten problem. Szafa pełna obrazów, a ja robię nowe :D

      Usuń

Obserwatorzy