poniedziałek, 24 sierpnia 2015


Wiem, to bardzo mało oryginalny pomysł. Zwykły worek. Taki na kapcie czy ubrania. Dla mnie bardzo specjalny bo pierwszy. Za kilka dni mój Maluch idzie do przedszkola. Kiedy to minęło? Nie wiem! No i własnie z tego powodu (jak pewnie dużo z Was wie) zbieram wyprawkę. Wszystko musi być podpisane, część zapakowana do takiego właśnie worka. Postanowiłam więc uszyć go sama, a tym samym pokazać Wam jak przy pomocy guzików, można personalizować uszyte rzeczy. Zapraszam na tutorial, ja korzystałam z tego.

Będziecie potrzebowali:
- tkaninę bawełnianą
- guziki z literkami z rencami.pl
- nici, szpilki, maszyna, nożyczki itp.

Zaczynamy od przygotowania materiału. Będzie nam potrzebny prostokąt, którzy złożymy dłuższym bokiem na pół. To znaczy mój miał ok. 100 cm x 40 cm. Wyszedł z tego worek ok. 45x35 cm - no może trochę większy (pamiętając o zachowaniu cm na zszycia itp). Materiał na 2 górnych rogach przycinamy 1 cm na wysokości ok.3,5 cm od góry. Zawijamy fragment dwa razy i przecinamy, aby wyglądał jak na zdjęciu.
Następnie górną część składamy na ok.0,5 cm i zaprasowujemy. Następnie zawijamy raz jeszcze i zszywamy aby powstał tunel na sznurek.





Teraz możemy ozdobić nasz worek. Ja szykuję wyprawkę przedszkolną więc musiał być podpisany imieniem mojego synka. Tak więc u mnie ozdobę stanowią guziki z literkami.


Nasz materiał spinamy szpilkami odwrócony prawymi stronami do siebie i zszywamy z dwóch stron.

Po zszyciu boków możemy jeszcze zabezpieczyć końce materiału przed strzępieniem za pomocą obszycia zygzakiem lub ściegiem overlock.



Jeśli macie sznurek możecie go wsunąć do tunelu po przełożeniu na prawą stronę worka. Ja nie miałam dlatego uszyłam go z tego samego materiału, a tak to zrobiłam:

Ucięłam pasek materiału o długości ok. 100 cm i szerokości ok.3,5 cm. Następnie zaprasowałam go dwa razy do środka tak jak na zdjęciach poniżej:





Przeszyłam całość. Pamiętajcie aby zawinąć też do środka końce materiału. Za pomocą agrafki umieściłam pasek w tunelu i ściągnęłam. I to już koniec.






Jak Wam się podoba? Jakie macie sposoby na podpisywanie rzeczy dzieci w przedszkolach? Szukam kolejnych inspiracji :)



9 komentarze :

  1. cudny :-) wszystkie przedszkolaki będą taki chciały

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny! Guziki wyglądają bardzo estetycznie, schludnie i pomysłowo! Świetne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. To mój sposób na podpisywanie wszystkiego :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny worek, w sumie prosty do wykonania. Choć ja szukam takiego, który można założyć na plecy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, to nie problem. Wystarczy sznureczki ściągające przyszyć na dole woreczka.

      Usuń

Obserwatorzy