wtorek, 21 lipca 2015


Wróciłam z Mazur. Było pracowicie i twórczo. Czyli tak jak lubię. Nie powiem, żebym odpoczęła, ale własnie taki był plan :) Zastanawiałam się co Wam najpierw pokazać i stwierdziłam, że zacznę od najbardziej spektakularnego projektu. Kredensu.
Moja mama przywiozła go na Mazury ponieważ zamierzamy przywrócić naszemu staremu domkowi styl wiejski. A ten mebel właśnie taki jest i był dla nas dobrym początkiem zmian. Nie trzeba było zdzierać starej powłoki jedynie przeszlifować, umyć i pomalować.
Przy tym pierwszym niezawodna była szlifierka, którą miałyśmy okazję przetestować - Bosch PSM 10,8 LI. Jej wielka zaleta czyli brak kabla przydała nam się szczególnie ponieważ nasz "warsztat" był na tarasie. Na koniec malowałyśmy całość tzw "suchym pędzlem" i rozcierałyśmy, aby uzyskać efekt bielonego drewna. Poniżej zdjęcia ze wszystkich etapów przemiany.


Dół przed:


 Góra przed:



Szlifowanie:


Moja mama w akcji :)

Malowanie i rozcieranie:




 A takiego miałyśmy pomocnika :

A tu już kredens w całej krasie. Jak Wam się podoba?

















25 komentarze :

  1. wyszło pięknie!!! uwielbiam metodę przecierania suchym pędzlem :)
    ale z tym szlifowaniem to się napracowałyście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę było roboty, ale opłaciło się :)

      Usuń
  2. Duzo pracy ale dla takiego efektu warto się pomęczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli można podpytać , jakich farb użyłyście?
    Kolorki?:) Boski efekt , chciałabym w ten sam sposób przerobić moją starą ławę:)
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła biała farba akrylowa rozcieńczona niewielką ilością wody.

      Usuń
  4. piękna przemiana. Ja ostatnio zakochałam się w jednym kredensie na giełdzie staroci ale niestey nie miałam jak go przewieść do domu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiem o czym mówisz. To musiało być smutne :(

      Usuń
  5. Taki kredensik super by wyglądał u mnie w sypialni :) Właśnie myślę jak urządzić, bo nowe mieszkanie kupiliśmy. Jeszcze szukam kołdry, no właśnie.. jesteście zaznajomieni z tematem? Byście mi podpowiedzieli która z tych będzie najlepsza? https://senpo.pl/koldry/koldry-syntetyczne/

    OdpowiedzUsuń
  6. Miła Pani
    Jak tu trafiłem ? -otóż zdarza mi się przeglądać pliki związane z moim Blogiem w zakładce 'grafika' , z ciekawości ( wiem że to nie jest zaleta) tutaj trafiłem, zwłaszcza na osobę o chwalebnym usposobieniu.
    Nic tak nie zdobi kobietę jak renowacja przedmiotów których młodość przeminęła a którą to młodość da się przywrócić. Pani tę cechę posiada, porównuję ją do chirurgii ale też dermatologii przywracających umiejętności urodę przedmiotów.
    Brawo ! Nie wiem tylko czemu przypisać pierwszeństwo, czy umiejętnościom, czy może urodziwemu koczkowi uczesania.
    Proszę przyjąć moje serdeczności jakie załączam do komentarza.
    Jerzy

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten kredens zyskała piękny nowy wygląd. Jestem pozytywnie zaskoczony.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy