piątek, 5 grudnia 2014



Jutro Mikołajki. U mnie w domu była tradycja zostawiania przy drzwiach butów na noc przed, do których Mikołaj wkładał prezenty. Rano biegłyśmy z siostrą sprawdzić co tam jest :)

Bardzo lubię takie tradycje i bardzo bym chciała, żeby Pan Felek też już uczestniczył w tej magi Świąt. Dlatego kalendarz adwentowy i dlatego taka oto skarpeta :)
Jego butki są jeszcze za małe by zmieścić w nich upominki, dlatego w tym roku Mikołaj zostawi je właśnie w tej skarpecie :)
Zobaczcie jak łatwo ją zrobić - wystarczy stary sweter!



Będziecie potrzebowali:
- stary sweter (najlepiej zapinany na guziki, dobrze gdyby był gruby i w świąteczne wzory, ale nie musi)
- wzór skarpety papierowy
- maszyna do szycia, szpilki, nożyczki itp.




Zaczynamy od "wykroju" skarpety, ja przygotowałam go sama. Skleiłam dwie kartki i narysowałam skarpetę (potrzebowałam dużej :), a następnie wycięłam.



Tak przygotowany wzór przymocowałam za pomocą szpilek do swetra, wywróconego na lewą stronę. Ważne, by góra była na dole swetra ( jak na zdjęciu).

Wycinamy kształt  o 5 mm większy od wykroju. Następnie zdejmujemy wykrój i zszywamy dwie warstwy skarpety (oczywiście prawą stroną do siebie). Zostawiamy niezszytą tylko górę.




Ja pod koniec doszyłam jeszcze bawełnianą metkę, "Hand Made" aby było na czym powiesić skarpetkę. Znajdziecie ją tu.


A tu jeszcze jak wygląda to po skończeniu:



A tu już wisząca, ale jeszcze bez prezentów :)
Fajne jest w niej to, że można ją rozpinać i zapinać w zależności od wypełnienia i upodobania :)











3 komentarze :

Obserwatorzy