środa, 5 października 2016


Szyję. Odkąd dowiedziałam się, że jestem w drugiej ciąży szyję do kwadratu. Teraz mój drugi synek ma ponad 3 miesiące a ja ciągle wymyślam nowe projekty do realizacji :) Oczywiście nie tylko dla niego ;) starszy też dostaje nowe spodenki i czapki :D Dziś projekt idealny na jesienne chłody - czyli jesienne kapcie dla maluszka. Nie, nie jestem taka mądra, że sama na to wpadłam - znalazłam na tym blogu
Są świetne. Miękkie, nie spadają (ściągacz), można do nich wykorzystać resztki dresówki po spodenkach (u mnie hurtowo produkowanych). No i uroczo wyglądają. Jeśli znajdziecie materiał antypoślizgowy to będą to też odpowiednie butki dla starszaków. Szablon w wielu rozmiarach do pobrania tu.
Zaczynamy, bo okazuje się, że to nie takie trudne :)

Będziecie potrzebowały:
- szablon - do pobrania TUTAJ
- materiał (mogą być różne wzory, najlepiej dresówka lub jersej)
- ściągacz
- szpilki, nożyczki, maszyna

Drukujemy szablon i wycinamy każdy jego element wg. rozmiaru jaki potrzebujemy. Następnie wycinamy 4 x przód (u mnie musztardowy materiał w strzałki) - pamiętajcie, że szablon to tylko połowa danego elementu ;) , 2 razy ściągacz, 4 razy spód - tu trzeba pamiętać by dwa spody były wycięte odwrotnie. W końcu dziecko ma prawą i lewą stopę.

Przody buta oraz ściągacze spinamy i zszywamy w pokazany poniżej sposób (tam gdzie szpilki). Przody zszywamy z tyłu aby utworzyły całość, ściągacze zszywamy wzdłuż dłuższego boku.
 Następnie przody łączymy ze sobą, lewymi stronami do siebie i spinamy szpilkami, tak jak na zdjęciu.
Do tak spiętych przodów dodajemy na dole spody (dwie warstwy - lewymi stronami do siebie). Przypinamy wieloma szpilkami aby całość dobrze się trzymała.

 Zszywamy wzdłuż spodu czyli po obwodzie stopy.
 Zszyty wcześniej ściągacz, składamy na pół, w taki sposób aby szew był wewnątrz. Właściwie nie składamy a przeciągamy jeden jego koniec - otworem do drugiego aby powstał tunel.
 Bucik odwracamy na prawą stronę, wkładamy do ściągacza (nie jest to łatwe) ale wygląda tak jak na zdjęciu. Mocujemy szpilkami i przeszywamy aby złapać wszystkie 4 warstwy (2 ściągacza, 2 przodu bucika). Na końcu ściągacz zawijamy na zewnątrz.

Oczywiście wszystko robimy dwa razy aby powstały dwa buciki. Pamiętajcie o stopach ważne aby była prawa i lewa.
A oto jak butki prezentują się na modelu :)










1 komentarze :

Obserwatorzy