środa, 8 czerwca 2016


Kolejna część mojej wyprawki DIY gotowa. Nie wiem jak to się stało ale do terminu już nie całe 3 tygodnie a ja mam jeszcze kilka rzeczy do uszycia! Większość planu udało się zrealizować, kilka dodatkowych projektów wpadło mi do głowy po drodze i teraz muszę się spiąć :) A dziś coś prostego i przydatnego jednocześnie: prześcieradło do gondoli. Takie na gumce to właściwie niezbędnik, ja uszyłam dwa - na dwa sposoby, zobaczcie:

Będziecie potrzebowali:
- materiał (u mnie bawełna)
- gumka
- maszyna do szycia
- szpilki, nożyczki itp.

Zaczynamy od położenia materiału prawą stroną do dołu. Na nim kładziemy materacyk wyjęty z gondoli.

 Wycinamy wg. kształtu zostawiając zapas ok.10-15 cm.

Teraz zszywamy dwa końce gumki. Moja gumka po zszyciu była ok. 1/3 krótsza niż sam materacyk ale musicie dopasować indywidualnie.

Teraz pora na mocowanie gumki szpilkami do materiału. Zaczynamy od krótszych boków - znajdujemy ich środek i tam przypinamy gumki, to samo z dłuższymi.

Z takimi 4 punktami wygląda to tak:
I to jest pierwszy sposób w jaki uszyłam prześcieradło. Maksymalnie naciągając gumkę podczas szycia by dopasowała się do materiału. Moim zdaniem lepszy!

2 sposób (wymyślony z powodu braku wystarczającej na całość ilości gumki :)))))
Materiał wycinamy tak samo Przycięłam 4 krótsze kawałki gumki.


Obszyłam tunelem całość prześcieradła przy każdym "rogu" zostawiając 2 otwory na wprowadzenie gumki.

 Następnie przy pomocy agrafki wprowadziłam do każdego rogu gumkę - mocując szwem każdy z końców, potem zaszywając otwory.

 Tak wygląda prześcieradło z gumką po całości wszytą:






A tak to z gumką tylko na rogach. Różnicy prawie nie widać ale lepiej napina się i układa prześcieradło nr.1 oczywiście jeśli nie starczy Wam gumki zróbcie 2 sposobem też jest dobry :)




2 komentarze :

  1. Wyszło pięknie:) ja mam problem z podwijaniem materiału na łukach, czy może Pani podać jakaś wskazówkę jak to zrobić? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy